AKABE

Anders kan best!

Bij de scouts is er plaats voor iedereen, verschillen zien we als een plus. Scouting is nagenoeg de enige jeugdbeweging met een aanbod voor kinderen en jongeren met een beperking. Wij voorzien in onze scouts één akabe-tak voor alle leeftijden. Akabe wil zeggen: "Anders KAn BEst"

akabe@scoutsdenderleeuw.be

KAPOENEN

Jongens en meisjes geboren in 2016 en 2017

Het leven van een kapoen is er één vol spel, fantasie, creativiteit en expressie. Spelenderwijs en ongedwongen ontdekken we samen met hen de wereld. De leiding gaat hierbij uit van het kind zelf, van wat hen boeit en aanspreekt.

kapoenen@scoutsdenderleeuw.be

KABOUTERS

Meisjes geboren in 2014 en 2015

Het is typisch voor welpen en kabouters dat ze zelf dingen leren doen. Ze krijgen ruimte en kansen om dingen uit te proberen en van elkaar te leren. De werking wordt ingekleed met verhalen en fantasie.

kabouters@scoutsdenderleeuw.be

WELPEN

Jongens geboren in 2014 en 2015

welpen@scoutsdenderleeuw.be

WOUDLOPERS

Meisjes geboren in 2012 en 2013

Als woudloper bouw je in kleine groep een sterke band op. In deze groep ligt de focus op een stap zetten naar anderen, spel, plezier, verdraagzaamheid en experimenteren. Je leert sjorren, vuur maken, tenten opzetten en gaat voor de eerste keer mee op groot kamp. Kortom, je leert een echte scout/gids te zijn.

woudlopers@scoutsdenderleeuw.be

WOLVEN

Jongens geboren in 2012 en 2013

Als wolf bouw je in kleine groep een sterke band op. In deze groep ligt de focus op een stap zetten naar anderen, spel, plezier, verdraagzaamheid en experimenteren. Je leert sjorren, vuur maken, tenten opzetten en gaat voor de eerste keer mee op groot kamp. Kortom, je leert een echte scout/gids te zijn.

wolven@scoutsdenderleeuw.be

Jonggidsen

Meisjes geboren in 2010 en 2011

Jonggidsen en jongverkenners trekken er graag op uit in de natuur of verkennen hun buurt. Jonggivers krijgen een waaier van mogelijkheden om zelf de handen uit de mouwen te steken en allerlei vaardigheden onder de knie te krijgen.. Stilaan leren ze dat scouting niet stopt als de vergadering is afgelopen.

jonggidsen@scoutsdenderleeuw.be

Jongverkenners

Jongens geboren in 2010 en 2011

jongverkenners@scoutsdenderleeuw.be

GIDSEN

Meisjes geboren in 2007, 2008 en 2009

Bij de gidsen en verkenners is er ruimte voor grotere projecten. Met de groep een snuifje avontuur realiseren, of uitgedaagd worden door elkaar. Vanuit eigen interesses op zoek gaan naar zichzelf tussen soortgenoten.

gidsen@scoutsdenderleeuw.be

VERKENNERS

Jongens geboren in 2007, 2008 en 2009

verkenners@scoutsdenderleeuw.be

JINS

Jongens en meisjes geboren in 2005, 2006

Jins leven één of twee jaar intens samen in hun jintak. In hun eigen 'jonge' stijl werken ze gekke activiteiten, projecten en zelfs hun kamp uit. Al doende leren ze samenwerken en verantwoordelijkheid opnemen. Hieruit groeit engagement voor de groep en voor de samenleving.

jins@scoutsdenderleeuw.be